Absürt komedi dizileri fanları için bulunmaz bir nimet. Elbette sitcom dizilerinin düşüşte olduğu bir dönemde absürtte fanlardan bahsetmek doğal oluyor. Popülerliği bu derece artarken reytinglerde çakılması da ayrı bir durum.
Kardeş Payı’nı yolcu ettikten sonra absürt sorgulanmaya başladı. İnternet fenomenleri olabilen ve bu kadar gücü olan bu dizilerin neden tutunamadıkları düşündürücü. Acaba dizi seyircisi -Kardeş Payı için konuşacak olursak- 90 dakikadan az süren bölümlere ve 20 bölümlük sezonlara hazır değil mi? Bence bu düşünülebilir.
Bu komedi türünü hangi rüzgar attı buraya diye soracak olursak; elbette Leyla ile Mecnun… Absürte gönül verenler bu yola Mecnun ile başladılar. Daha sonra İşler Güçler gibi Kardeş Payı gibi dizilerle kitle genişledi. Genişledi genişlemesine ama ortada elle tutulur bir reyting oranı bile yok. Son olarak yakın zamanda yayına giren Mutlu Ol Yeter dizisi de pek parlak bir reyting karnesi sunmuyor. Tabii bu durum televizyon için geçerli. Böyle diyorum çünkü; hangi internet ortamında bir anket yapılsa en üst sıralar hep absürt dizilerin oluyor. En güzel örneklerden biri; IMDB’nin En İyi Elli Dizi listesine bugüne kadar girebilen tek Türk dizisinin Leyla ile Mecnun olması..
Kardeş Payı’nın kalemi ve yönetmeni Selçuk Aydemir artık televizyon işlerinden elini çekeceğini ve dizi yapmayacağını açıkladı. E bir saniyesi bile boş geçmeyen bir dizi bile bitiyorsa hiç başlamamak daha iyidir -adam haklı-.
Bu dizilerin bitmesinin belki de en büyük sebebi bölümlerinin internetten izlenmesi. Absürt komedi = gençlik formülüyle iş yürüdüğü için işin içine olumlu manada da olumsuz manada da internet giriyor. Dizinin tutmasını sağlayan internet aynı zamanda bitme sebebi de oluyor. Çünkü bu tür diziler yaş ortalaması yüksek kitleden destek bulamıyor. Gençler de bu dizileri internetten izlediği için sistemin televizyon kolu ihmal ediliyor ve dizi eyvallah diyor…
Kardeş Payı’nı yolcu ettikten sonra absürt sorgulanmaya başladı. İnternet fenomenleri olabilen ve bu kadar gücü olan bu dizilerin neden tutunamadıkları düşündürücü. Acaba dizi seyircisi -Kardeş Payı için konuşacak olursak- 90 dakikadan az süren bölümlere ve 20 bölümlük sezonlara hazır değil mi? Bence bu düşünülebilir.
Bu komedi türünü hangi rüzgar attı buraya diye soracak olursak; elbette Leyla ile Mecnun… Absürte gönül verenler bu yola Mecnun ile başladılar. Daha sonra İşler Güçler gibi Kardeş Payı gibi dizilerle kitle genişledi. Genişledi genişlemesine ama ortada elle tutulur bir reyting oranı bile yok. Son olarak yakın zamanda yayına giren Mutlu Ol Yeter dizisi de pek parlak bir reyting karnesi sunmuyor. Tabii bu durum televizyon için geçerli. Böyle diyorum çünkü; hangi internet ortamında bir anket yapılsa en üst sıralar hep absürt dizilerin oluyor. En güzel örneklerden biri; IMDB’nin En İyi Elli Dizi listesine bugüne kadar girebilen tek Türk dizisinin Leyla ile Mecnun olması..
Kardeş Payı’nın kalemi ve yönetmeni Selçuk Aydemir artık televizyon işlerinden elini çekeceğini ve dizi yapmayacağını açıkladı. E bir saniyesi bile boş geçmeyen bir dizi bile bitiyorsa hiç başlamamak daha iyidir -adam haklı-.
Bu dizilerin bitmesinin belki de en büyük sebebi bölümlerinin internetten izlenmesi. Absürt komedi = gençlik formülüyle iş yürüdüğü için işin içine olumlu manada da olumsuz manada da internet giriyor. Dizinin tutmasını sağlayan internet aynı zamanda bitme sebebi de oluyor. Çünkü bu tür diziler yaş ortalaması yüksek kitleden destek bulamıyor. Gençler de bu dizileri internetten izlediği için sistemin televizyon kolu ihmal ediliyor ve dizi eyvallah diyor…
DönüştürmeDönüştürme İfadeİfade